Blendtec, företaget bakom sajten www.willitblend.com har genom en lyckad viral marketing kampanj ökat sin försäljning markant (43% under 2006).
Kampanjen har gått ut på att producera en mängd humoristiska videoklipp där diverse föremål (mp3-spelare, videokameror, golfbollar m m.) testas i Blendtecs mixer. Under kampanjens första veckan hade kampanjsajten över sex miljoner besökare.
Kampanjen håller fortfarande på och det senaste offret är en iphone:
Läs mer på CNET
DiggIt!
Del.icio.us
torsdag 30 augusti 2007
Lyckad viral marketing kampanj
Kategorier: viral marketing, youtube
tisdag 28 augusti 2007
Internetannonseringen ökar
Ny statistik visar att annonseringen på nätet växer med 33% jämfört med samma period i fjol. Internetannonseringen är nu uppe i 11,3% av den totala annonskakan.
Läs mer på idg.se
DiggIt!
Del.icio.us
Kategorier: annonsering, Internet, statistik
fredag 24 augusti 2007
En fantastisk fest
Kompagos invigningsfest gick av stapeln under torsdagen med både buller och bång. Tema för kvällen var charter och deltagarna bjöds på en snabbresa till söderhavet med Pago Pago Tours. Festligheterna innehöll bland annat actionfyllda tävlingar där sumobrottning varvades med stövelkastning och surfsimulering. Det populäraste inslaget under kvällen var utan tvekan Scud-diving, där den vågade hissas 50 meter upp i luften för att sedan falla fritt ner i en stor nätkorg. Vi hade hoppats på minst fem hopp men när klockan var tio hade 55 hopp genomförts.
Bland de sex tappra lagen måste naturligtvis en vinnare utses. Och tävlingen avgjordes av en imponerande laginsats i momentet Pago Pago-dans... Stort grattis till det ROSA laget! En låda ananas finns för avhämtning hos Kompago.
Vi tackar alla festdeltagare för en fantastisk insats och för en helt oförglömlig kväll!
DiggIt!
Del.icio.us
Kategorier: fest