torsdag 27 mars 2008

När man tänker efter före och till


Otroligt vackert genomförd lösning av Clemenger BBDO belägna i Melbourne, Australien. Copyn lyder: “For the homeless, every day is a struggle. Donate today and help us feed the homeless.”


Kampanjen såg vi här.


Digg! DiggIt! Del.icio.us

Så gör fransmän



Ja vi vet inte riktigt vad vi ska säga om den här filmen, men fin är den. Det är franska Radio Nova som gör reklam med hjälp av talangfulla Young & Rubicam i Paris. 



Digg! DiggIt! Del.icio.us

onsdag 19 mars 2008

Ian Curtis får en känga

Lite senare i vår kommer en ny kollektion från Converse. Föga upphetsande kan tyckas men den här är lite annorlunda. Det är Converse Icons som lanserar nyheter och här återfinns skor som ska hylla storheter som till exempel Ian Curtis. Även Kurt Cobain ska få sig ett skodon eller två. Kompago tänker införskaffa sig några par Curtis-pjucks om dom ser bra ut och sända heta och innerliga tankar till den forna Hunter S. Thompson-modellen som inte finns att få tag på längre.


Läs mer på Resumé eller Mad. Kika på fler bilder på Nirvana Club.

Om du vill läsa lite om ett konstprojekt där någon gjort en New Balance sko i Joy Division-anda kan du titta på bilder och läsa lite på HypeBeast. Det kanske inte riktigt är dom här skorna vi tänker oss Herr Curtis strutta runt stan i, och någonstans hör vi ett svagt ljud av hans pinade själ när han vrålar ut sin ångest över konstnärens tilltag. Vi hade ändå lugnt glidit runt i dom här små numren om vi fått chansen men tyvärr finns det bara ett enda par. 





Digg! DiggIt! Del.icio.us

torsdag 13 mars 2008

Kalkonägg?



Guldäggsnomineringarna är här. Vi är inte så brydda om tävlingar och har inte skickat in några bidrag men blir ändå lite fundersamma när vi ser listan över nomineringar. Nästan hälften är reklam i ideella syften. Det är något helt annat än att göra reklam för en kund som betalar med sina surt förvärvade pengar och måste maximera effekten av varenda krona. Ger du bort reklamen gratis kan du självklart ta ut svängarna lite. Nej, vi tycker att Guldägget borde få hemläxa. Kategorierna borde självfallet delas upp så att det finns en för ideell reklam, eller hur? 



Digg! DiggIt! Del.icio.us

tisdag 11 mars 2008

Jönköping intog Stockholm

I helgen åkte ett par Kompaner till Stockholm för att kolla in hur det gick för Jönköping och Welcome2work på rekryteringsmässan. Vi ville självklart se hur våra kunder hade det och var oändligt nyfikna på hur monter och material skulle se ut i jämförelse med alla andra. Efter en rundvandring i lokalen var det lätt att konstatera att vi hade finast kostym av alla.


Mässlokalen var helt packad och det stod vakter och slussade in ivriga mässdeltagare och man lyckades i den ruggigt fina Jönköpingsmontern att samla in tusentals intressenter som vill komma och jobba i norra Småland. Vi stod ut, helt enkelt. Det såg riktigt fint ut och vi kan glatt konstatera att mässan var en framgång, på alla sätt och vis. Emil Danielsson från FMJ jobbade hårt under helgen och lyckades få in några artiklar både här och var. 



Digg! DiggIt! Del.icio.us

tisdag 4 mars 2008

Kompago inleder "charmoffensiv"

Smålandsnytt hälsade på oss och några av de inblandade i Welcome2work under gårdagen. Emil Danielsson från FMJ hamnade i sändningen där SVT väljer att kalla allas vår rekryteringssatsning för en "charmoffensiv". Welcome2work kommer i veckan, tillsammans med några Kompaner, att bege sig till Kulturhuset för en rekryteringsmässa. Där hoppas vi självklart snärja med oss så många 08:or hem som möjligt och charma byxorna av alla andra som har lust att flytta hit. Jobb finns ju, som sagt. 



Digg! DiggIt! Del.icio.us