Om korten ska på bordet så handlar många kreativa yrken om att låna, sno och jobba vidare på redan befintliga idéer. Men det gäller att sno snyggt, eller hur?
DiggIt! Del.icio.us
Om korten ska på bordet så handlar många kreativa yrken om att låna, sno och jobba vidare på redan befintliga idéer. Men det gäller att sno snyggt, eller hur?
Det blev att dela på Grand Prix i Cannes Lions i år för Cadburys Phil Collins-diggande gorilla och Halo-kampanjen som spred sig som en löpeld på nätet förra året. Det roligaste var när man gjorde ett virtuellt museum över kriget på sin sajt, men kom igen, en trum-gorilla slår det mesta.
Vi ska bli Badköping, enligt Sveriges Radio. Jönköpings vattenkampanj signerad Kompago gör ringar på vattnet. Läs mer på SR:s hemsida. Och ut och tävla!
DiggIt!
Del.icio.us
Kompago har snickrat ihop en ny kampanj till FMJ. Den syns över hela stan på 90 stortavlor och nu har vi även langat upp en massa mindre skyltar som sticks ner i marken vid alla stortavlor. Poängen är att visa hur många bad det finns här. Jönköping är en alldeles fantastisk sommarstad och badplatserna råder det verkligen ingen brist på. Läs här om kampanjen med tillhörande tävling på Jnytt.se.
DiggIt!
Del.icio.us
Rohit Bhargava är Senior Vice President för digital strategi och marknad på Ogilvy PR. Nu har Bhargava gett ut en bok, “Personality Not Included: Why Companies Lose their Authenticity and How Great Brands Get it Back”. Som expert på nya medier har han tagit till en rad annorlunda aktiviteter för att marknadsföra sig själv och sin nya bok. Istället för att bara göra den vanliga bokturnén har han till exempel gjort en stor intervju med 50 bloggare, samtidigt. Allt för att den virala marknadsföringen ska ta fart. Det är ju självklart lättast om boken till slut börjar marknadsföra sig själv. Problemet i just det här fallet kan dock vara att man nu talar mer om bokens generella promotion, och Bhargavas Facebook add-on inför hans första signering av boken, än om boken och dess innehåll. Det går att läsa mer på grupp-bloggen The Personality Project, som skapades för att komplementera bokens faktiska hemsida. Mest av allt kan det vara roligt att läsa hans personliga blogg, där både det ena och det andra diskuteras. Här kan du få allt från värdefulla tips om hur du inte blir trashad på Twitter medan du pratar inför en grupp till 5 saker att komma ihåg när du sysslar med Word of Mouth marketing. Bloggen ligger dessutom listad på AdAge Power 150.
DiggIt!
Del.icio.us