torsdag 5 juni 2008

Twitter till folket


På en övervägande majoritet av de internationella bloggarna om branding, reklam, marknadsföring och kommunikation är Twitter väldigt viktigt. Eftersom en presentation kan stå och falla med det omedelbara "twittret" som förs under tiden den stackars människan står där och talar ökar besattheten av att ständigt hålla koll. Det görs speciella feeds för olika evenemang och det var under festivalen SXSW i USA i år som siten fick sitt stora genombrott. Techies, bloggare och allmän media skickade IM's (instant messages), SMS och chattade så mycket på Twitter att det normala antalet meddelanden om 20.000 per dag ökade till hela 60.000! I Sverige är vi för det mesta lyckligt ovetande om Twitter, realtime och instant feedback. Blackberryn slog aldrig här, och även om BlackBerry Connect finns i alla avanerade mobiltelefoner i Sverige, är vi inte sugna på anamma samma hyper-kommunikativa mönster som amerikanarna. Vi väntar ändå med spänning på att få se dagen då svenska folket twittrar i unison. Vill du följa Kompago på Twitter kan du klicka här.


Digg! DiggIt! Del.icio.us

Inga kommentarer: