Om korten ska på bordet så handlar många kreativa yrken om att låna, sno och jobba vidare på redan befintliga idéer. Men det gäller att sno snyggt, eller hur?
Det har man inte gjort i det här fallet. Oavsett hur vackert utförd den här kampanjen från ADESF är, så har den tyske fotografen Matthias Tunger redan gjort idén. Och det för flera år sedan!
Surfa in på hans sida, klicka dig in i avdelningen Still Life och kika själv. När du ändå är där kan du titta på allt det andra också. Fint, eller hur?
1 kommentar:
Känns det verkligen så snott? Idéen som sådan verkar inte så jätteunik, trots att den är väldigt smart. Kul att ni hade sett båda dock!
Har själv vart med om skumma liknande grafiska utformningar till mitt band. Jämför loggans typsnitt och form på www.liquidham.se och på LH Musik www.lh-musik.se
Känns skumt, eller? Sen att typsnittet är en remake av Coca-Cola behöver vi ju självklart inte nämna...
Skicka en kommentar