tisdag 8 april 2008

Fega lejon


Såg ni matchen? Tänkte väl det. Såg ni Jönköpingsreklamen? Nej, det gjorde ju ingen efter som Linköping visade sig brista på humorfronten. Det var en något uppgiven Emil Danielsson, VD för Föreningen för Marknadsföring av Jönköping, som ringde med beskedet från Cloetta Center igår kväll. Trots att vi gjorde om reklamfilmen, så att den blev ännu snällare, så gick den inte hem hos dom stora kissemissarna. Filmen fick ett definitivt nej fem över sju igår kväll (dom hade haft filmen sedan klockan nio på morgonen). Vi kunde dock läsa att Linköping planerar en motattack. Var det att stoppa filmen kanske?


Ps. Det är varken en komet, raket eller något annat som "slår ner" i Cloetta Center. Det är Jönköpings logotype.




Digg! DiggIt! Del.icio.us

1 kommentar:

Linnman sa...

Kul att Kompago får lite publicitet nationwide.
Och tur att LHC dissade filmen. Jag tror inte att någon i Jönköping, förutom ni på Kompago och några till, vill bli förknippade med flyglarm som påminner om krigstider eller missilliknande logotyper som briserar i en ishall.
Att väcka uppmärksamhet är ingen konst. Att väcka uppmärksamhet och dessutom sympati är däremot svårare. Det visar det här caset.
Tänk lite längre nästa gång så kanske det går bättre.
Ulf Linnman